חיפוש
  • מבל אפרת

איך אפשר לדעת אם אתם מתמודדים עם אכילה רגשית?


אם אתם ניגשים שוב ושוב למקרר לחפש אוכל גם כשאתם לא באמת רעבים – זו אכילה רגשית.

אם שוב ניגשתם למקרר כי אתם עצובים או מוטרדים – זו אכילה רגשית.


אכילה רגשית הינה אכילה כתוצאה ממצב רוח או אירוע מסוים אשר באופן כללי נחווה על ידינו כשלילי. במצבים של סטרס, דאגה, לחץ, חרדה, חלק מאיתנו מייחסים לאוכל אפקט מרגיע, לכאורה אוכלים ומטשטשים תחושות לא נעימות. לעיתים גם קורה כאשר עצב, תסכול או כאב משתלטים עלינו ואז אנחנו מאבדים שליטה על מה וכמה אוכלים, ללא קשר לרעב הפיזיולוגי אלא כתוצאה מרעב רגשי.

לצערנו האכילה הרגשית דוחפת אותנו לאוכל לא בריא ( ממתקים וג'אנק פוד ) אשר משפיעים לרעה על הגוף והנפש. על זה נוספים רגשי אשמה אשר מחמירים עוד יותר את המצב ושוב אנחנו מנסים להשקיט את רגשי האשמה דרך האוכל.

רבים מאיתנו מכירים את הפעמים בהם הכנו אוכל לבן הזוג כשהוא עצוב או לא מרגיש טוב. בהזדמנות אחרת האוכל שימש עבורנו כלי חינוכי- " התנהגת לא יפה אז תלך לישון ללא אוכל " , או " קיבלת ציון טוב אז אכין לך את האוכל האהוב עליך". כתוצאה מכך אוכל ורגשות מתחברים ואין זה פלא שכאשר לא טוב לנו, אנחנו מחפשים אוכל בתקוה שיקל על מצוקתנו ולא רק לצורך סיפוק צרכים פיזיים .

שימו לב שגם בכל מפגש חברתי האוכל הוא מרכיב מרכזי ומאפשר לנו להיות שייכים דרך זה שאנחנו אוכלים....גם אם לא רעבים.

המלצות :

1. כצעד ראשון להתמודדות עם רעב רגשי יש לזהות את הסיבות הגורמות לכך.

2. יש לגלות דרכים אחרות להתמודדות עם רגשות שליליים, לדוגמא הליכה , יוגה , כתיבה או

3. כלי נוסף אשר מחקרים הוכיחו את יעילותו הינו מדיטציה .

4. אני ממליצה לנהל יומן בו תכתבו את כל מה שאתם אוכלים ומתי.

5. אני לא ממליצה על דיאטה אלא על אכילה אינטואיטיבית. דיאטות גורמות לעיתים לאובדן שליטה על האוכל או יוצרות סטרס. אכילה אינטואיטיבית הינה שיטה לשינוי היחס לאוכל ולגוף ומאפשרת לאכול ללא תנאים ולהעדיף אוכל מזין הגורם להרגשה טובה יותר.

6. אכילה מודעת הינה אכילה המיועדת לדאוג לגוף ולנפש תוך כדי שימת לב לסוגי האוכל, ללעיסה איטית ומבוקרת, תוך כדי למידה מתי אנחנו שבעים .

7. בזמן האכילה יש להתרכז בה ללא הפרעות חיצוניות, כגון טלוויזיה, מחשב, טלפון וכו'.

8. בכדי להפסיק עם אכילה רגשית חשוב למצוא את הדרכים לסיפוק רגשי .

9. חשוב שתדעו שאכילה רגשית לא עוזרת להשתקת הסערה, מקסימום היא נחמה רגעית.



אכילה רגשית היא מסר ואיתות לכך שמשהו בעולם הפנימי שלנו אינו תקין .

אני ממליצה להתמקד בסיבות הגורמות למצב רוח לא טוב, תסכול, חרדות וכדומה. ולהיעזר בטיפול רגשי.





פוסטים אחרונים

הצג הכול

למה אנחנו קובעים לעצמנו מטרות ולא מבצעים אותן ?

לפני שנתייחס לשאלה אדגיש כי קיימים אנשים שלא קובעים לעצמם מטרות מסיבות שונות. לעיתים מדובר בפחד מכישלון, הערכה עצמית נמוכה או בשל העובדה שאינם מייחסים חשיבות לנושא . ובכל זאת, קביעת מטרות בחיים הינה כ

פוביה חברתית, לא תאמינו כמה זה שכיח!

פוביה חברתית הינה הפרעה חרדתית מבוססת על פחד לא רציונלי מפני מצבים חברתיים , בהם האדם מתנהג בביישנות , לחץ וריחוק . מצב זה מונע אינטראקציות עם אנשים אחרים ויכול להשפיע רבות על חיי היום יום . המאפיינים

תחושת חרטה- כמה היא קשה ויחד עם זאת שכיחה!

חרטה יכולה ללוות אותנו לאורך שנים ואפילו למשך כל החיים , במידה ולא נתמודד עם האירוע שעורר אותה וכך נוכל להתגבר על תחושת החרטה ולסלוח לעצמנו. חרטה מופיעה בעקבות תחושה של אשמה על משהוא שעשינו או שלא עש