חיפוש
  • מבל אפרת

שותפות הורית מחזקת את ההורות שלכם בתקופת הקורונה:


הורות בזמן הקורונה הינה באמת משימה מאתגרת. בתקופה זו חינוך וגידול ילדים עלול להפוך לסיוט של ממש כשהילדים מאבדים לחלוטין סדר יום, ישנים ביום ו"מבלים "בלילות מול המסכים בדרך כלל. הגבולות טושטשו או נפרצו.

אני שמחה לתת לכם המלצות שחלקן אולי יפתיע אתכם: 1) חשוב לחזק את השותפות הזוגית ואת השותפות המשפחתית . חשוב שאתם ההורים תפעלו יחדיו , תתיעצו בנושאים כמו הצבת גבולות וחוקי הבית , תחפשו דרכים לפיתרון בעיות, וכן דאגו שלכל אחד מכם יהיה זמן איכות אישי וזמן איכות לזוגיות. כשאתם חזית אחת, יהיה לכם קל לגייס את הילדים לפי יכולתם לקחת אחריות במשק הבית כשלכל אחד מבני המשפחה תפקידים מוגדרים. האמת שזו הזדמנות ליצור הרגלים שעשויים להחזיק מעמד אחרי הקורונה. ולצד המשימות אני ממליצה לארגן זמן איכות משפחתי, כשהמטרה לכייף ביחד וליצור אווירה נעימה וחשיבה חיובית. חשוב למצוא פעילויות משותפות תוך תיאום ציפיות והתייעצות עם כל חברי המשפחה . לחזית המשפחתית אני ממליצה להוסיף " שעת סיפור/ שעת שיחה " עם הסבים בזום. . 2) חשוב שאתם ההורים תהיו מודל לילדים שלכם. קשה לדרוש מילד לבצע משימות כאשר ההורים שוכבים על הספה בחוסר מעש . ילדים מחקים את ההורים. דאגו לקבוע שיגרת יום עבור עצמכם ועבור המשפחה והילדים. השיגרה צריכה להיקבע על פי גיל הילדים ולדעתי הרבה יותר יעיל לבנות את תכנית סדר היום יחד עם הילדים ותוך התחשבות ברצונם. יחד עם זאת ההורים חייבים לכוון ולקדם את הדיון. בתקופה זו ניתן לאפשר יותר שימוש במסכים, אבל שומה על ההורים לבחור מה לראות, מתי וכמה. אתם ההורים מנהיגי המשפחה. 3) גלו אמפטיה כלפי הילדים. מדובר בתקופה קשה גם לילדים. המציאות השתנתה להם לפתע פיתאום והם הולכים לאיבוד . לעיתים חשים שהם חיים בסיר לחץ . ההסתגרות בבית ללא חברים, המתח המשודר מההורים, הפחד להידבק, הדאגה שיתר חברי המשפחה יחלו גם הם, כל אלה מגבירים את מצוקת הילדים. חיוני לתת לילדים לבטא את עצמם, להכיל את הפחדים וביחד לתת שמות לרגשות. ממליצה להרבות בשיחות, להיות סבלניים ולעודד תיקשורת פתוחה, להקשיב ולהתעניין, להשתדל לתת חיזוקים וביטויי לאהבה שלכם.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

איך אפשר לדעת אם אתם מתמודדים עם אכילה רגשית?

אם אתם ניגשים שוב ושוב למקרר לחפש אוכל גם כשאתם לא באמת רעבים – זו אכילה רגשית. אם שוב ניגשתם למקרר כי אתם עצובים או מוטרדים – זו אכילה רגשית. אכילה רגשית הינה אכילה כתוצאה ממצב רוח או אירוע מסוים אשר

האתגרים הפסיכולוגים של הגיל השלישי

אין זה סוד כי תוחלת החיים הולכת ומתארכת בעיקר בעולם המערבי בו מערכת הבריאות מתקדמת ומשקיעה רבות בנושא זה , השאלה הנשאלת הינה מה רצוי לעשות בכדי לשפר גם את איכות החיים . בגיל השלישי נכללים קבוצות אנשים

פוחדים מאינטימיות?

מהי אינטימיות? ההגדרה הינה סובייקטיבית מכיוון שהיא משתנה מאדם לאדם, אבל באופן כללי אפשר לומר שאינטימיות הינה תחושת ביטחון המאפשרת לאדם להיות " אני האמיתי " מול השני בעיקר ברובד הרגשי. הפחד מאינטימיות

Mabel-Logo-final.png
weboutique-logo-final.png