חיפוש
  • מבל אפרת

זוגיות - תקשורת זוגית

תקשורת זוגית מהווה את הבסיס לכל זוגיות תקינה ובריאה ויכולה לסייע להפוך את הזוגיות ליעילה יותר. מהם המכשולים עליהם ניתן להתגבר באמצעות לימוד שיטות תקשורת זוגית יעילות יותר?

  1. אי הבנות - זוגות שאינם מתקשרים זה עם זה בצורה תקינה חוזרים שוב ושוב לאותם פתרונות שכבר התבררו בעבר כלא מוצלחים. הדבר נובע מחוסר היכולת להבין את בן הזוג. לעיתים אחד מבני הזוג חש כי הוא מסביר את עצמו שוב ושוב ללא הועיל וכי בן הזוג השני פשוט לא מקשיב או לא מבין. הדבר נובע לעיתים מהיותנו לא ברורים אחד לשני. לעיתים אנו בטוחים כי נקודה מסוימת בטיעון שלנו הינה כה בסיסית עד כי אין צורך להסביר אותה. בקשו מבן הזוג רשות להסביר את הסוגיה פעם נוספת אלא שהפעם הציגו את הטיעון בפירוט רב ווודאו שכל אחת מהנקודות של הטיעון מובנות. לאחר מכן תנו לבן הזוג את הבמה להסביר מדוע לא השתכנע בצדקת הטיעון שלכם – ייתכן כי תופתעו מתשובתו.

  2. חוסר הסכמה – ישנם נושאים עליהם לעולם לא נסכים. קחו בחשבון כי ישנם נושאים לגביהם לא תיתכן הסכמה מלאה של בני הזוג. חשוב לקבל ולבטא זאת בצורה ברורה. לעיתים חוסר הסכמה מצד האחר מעורר בנו תסכול רב ואנו מרגישים כי אנו חייבים להשיג תמימות דעים בסוגיה הנידונה. היכולת לקבל שדעתו של האחר שונה ואינה תמיד גמישה היא למעשה חלק מהכבוד שלנו כלפיו והכרחי ללמוד לקבל אותה.

  3. התמקדו בעיקר – כאשר אתם מציגים טיעון כלשהו הקפידו לנפות ממנו פרטים לא הכרחיים אשר ממסכים את המסר העיקרי שלכם ויוצרים בלבול וקוצר רוח אצל בן הזוג המקשיב לכם. לאחר מכן אפשרו לו את הבמה כדי להגיב. כאשר אתם מדברים במשך זמן רב ולא נותנים לאחר לדבר ישנה הרגשה מצידו של מונולוג ולא דיאלוג. שימו את עצמכם בנעליו של בן הזוג ונסו להרגיש את מה שהוא מרגיש.

קבלה ללא תנאי – מדי פעם יש צורך לקבל את רצונותיו וגחמותיו של בן הזוג גם ללא ההסכמה עימם. כאשר בן זוגנו רוצה משהו מאיתנו אשר אנו סבורים כי אינו חיוני ולמעשה.

תקשורת זוגית טובה עוזרת לשחרר אנרגיה חסומה, יוצרת ביטחון רגשי ואינטימיות.

תקשורת זוגית תקינה מאפשרת חיוניות, נותנת תקווה יוצרת השראה  ומונעת תגובות הורסות. 

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פוביה חברתית, לא תאמינו כמה זה שכיח!

פוביה חברתית הינה הפרעה חרדתית מבוססת על פחד לא רציונלי מפני מצבים חברתיים , בהם האדם מתנהג בביישנות , לחץ וריחוק . מצב זה מונע אינטראקציות עם אנשים אחרים ויכול להשפיע רבות על חיי היום יום . המאפיינים

תחושת חרטה- כמה היא קשה ויחד עם זאת שכיחה!

חרטה יכולה ללוות אותנו לאורך שנים ואפילו למשך כל החיים , במידה ולא נתמודד עם האירוע שעורר אותה וכך נוכל להתגבר על תחושת החרטה ולסלוח לעצמנו. חרטה מופיעה בעקבות תחושה של אשמה על משהוא שעשינו או שלא עש

חוסן נפשי – אנחנו זקוקים לו לא רק בזמנים קשים!

אנשים עם חוסן נפשי לא מדברים על חיים קשים אלא על רגעים מורכבים או מאתגרים וזו לא רק סמנטיקה אלא דרך אופטימית להסתכל על העולם . אנשים עם חוסן נפשי שוקלים לעיתים מצבים בצורה רציונאלית ובמקביל שולטים ברג