top of page
חיפוש

טיפול זוגי / ייעוץ זוגי

עודכן: 12 בנוב׳ 2019

טיפול זוגי הוא אחד מסוגי הטיפול הנפשי הדורש מומחיות רבה ביותר. אם בטיפול רגיל המטפל נמצא בעמדה של אחד על אחד מול המטופל והוא יכול להקדיש לו את כל תשומת הלב והיחס הדרושים, הרי בטיפול זוגי על המטפל להתמודד עם האינטראקציה הקיימת כבר בין בני הזוג אשר בדרך כלל אינה זורמת על מי מנוחות (לכן מן הסתם הם באו לטיפול). יתרה מזו, יועצת הזוגית צריכה להיזהר מאוד מלתפוס עמדה אפילו קלה לטובתו של אחד מבני הזוג כיוון שעל ידי כך הם עלולים אפילו באופן בלתי מודע להרחיק את הצד השני ולהמעיט בצורה דרסטית את האפקטיביות של הטיפול.

הדרך הנכונה בה יועצת זוגית או מטפלת זוגית טובה צריכה להתייחס לטיפול היא לראות את הזוג כמכלול אחד. אין כאן שני אינדיבידואלים שבאו לטיפול אלא מערכת שלמה זוגית אשר מורכבת משני פרטים. ככל שהמטפל יוכל להעביר את התובנה הזו לבני הזוג בצורה אפקטיבית יותר כן תוכל להיווצר תקשורת בונה ביניהם כזו אשר תוכל גם להתייחס לפרטים ולתפקידים השונים של כל אחד מהפרטים בתוך המערכת באופן בונה ומועיל. היכולת לא להתייחס אל כל אחד מבני הזוג בנפרד אלא כאל חלק מהשלמות הכללית מהווה צעד ראשון בדרך להצלחה בטיפול ולשיקום חיי הנישואין. בייעוץ זוגי מעין זה נדרשת מהמטפל היכולת להיות מעין נוגע ואינו נוגע, מצד אחד הוא משקיף מהצד ומסתכל בצורה שקולה על מערכת היחסים מבלי לנקוט עמדה אישית, ומצד שני הוא מטפל ומתייחס לבעיות הקיימות בין בני הזוג בנושאים העדינים והאינטימיים ביותר מציע פתרונות ואף מכוון את בני הזוג לעבודה מעשית בתחומים הדורשים טיפול.

יועצת זוגית או מטפלת זוגית טובה בעצם מחזירה את המטופלים אל הסיבה הראשונית שבגללה הם יצרו ומסדו את הקשר. כולנו חולמים ומייחלים לקשר טוב חם ואוהב עם נפש קרובה, קשר אשר יספק ויפרה אותנו בכל תחומי החיים. שאיפה זו שלעיתים התעמעמה והוכהתה עם השנים יכולה לקבל פריחה מחודשת על ידי טיפול זוגי רציני אשר מבהיר לבני הזוג את הצורך והכמיהה שלהם לקשר ובעצם את חוסר השלמות שלהם בלעדיו. ההבנה העמוקה שהשני משלים אותי בעצם וכל החסרונות שלו הנראים לעיני הינם בעצם מקום עבורי לנתינה השפעה והתחברות, יכולה להפיח חיים חדשים בזוגיות עייפה ולתת דלק לטיפול אמיתי בבעיות השונות הקיימות מתחת לפני השטח.

יועצת זוגית יוצרת שיחה והתקשורת לבני הזוג מול צד שלישי שיכולה לתת לבני הזוג מבט אובייקטיבי ולא משוחד על אותם נקודות שצורמות ומפריעות להם, ומאפשרת להם לצאת מעט מעצמם וללמוד מחדש כיצד להביע את עצמם בתקשורת נכונה ולהגיע באמת אל בני זוגם.

טיפול זוגי טוב דורש מהמטפל אובייקטיביות, מומחיות ורגישות לצרכיהם של בני הזוג כמו גם ידע מעמיק וניסיון רב. מבל אפרת הינה פסיכותרפיסטית מומחית יועצת זוגית עם למעלה מ30 שנה של ניסיון עשיר בטיפולים זוגיים ובפרויקטים בתחום בריאות הנפש. מבל מקפידה על יחס חם מקצועי ותומך מתוך גישה של אמפטיה והזדהות מקצועית ודיסקרטית עם מטופליה.

מבל תשמח לעזור גם לכם.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ילדים מנתקים קשר עם הוריהם- למה זה קורה? מה אפשר לעשות?

אשר שומעים שילדים נתקו קשר עם ההורים, עולה מיד השאלה למה זה קורה ? מניסיוני אין תשובה חד משמעית לכך. יתכן שהדבר נובע מקונפליקטים שלא עובדו או מהתעללות או מתפיסות עולם ואידאולוגיות שונות וכן יתכן שהיה

חלומות בזמן מלחמה

"נכנסתי לסופר לקניות בגלל שמועות שלמחרת  יהיה מסוכן להסתובב. בסופר היו חסרים פריטים רבים ואת אמרת לי ( אני המטפלת ) לנסות לרדת למרתף  ושם יתכן ותמצאי את כל מה שהיה חסר. היה חושך ומפחיד אבל מצאתי שם מס

תשישות רגשית- מהי ואיך מתמודדים איתה?

בימים קשים כמו אלו שאנו חווים היום ומאז 7 אוקטובר, אנשים מרגישים תחושת תשישות אשר נראית כתחושה של תשישות לאומית . ברצוני להגדיר מה זאת תשישות , מה הסימפטומים ודרכי ההתמודדות . תשישות רגשית הינה תחושה

bottom of page