top of page
חיפוש

הגוף בוכה כאשר הלב לא


כשאנחנו לא מבטאים או לא מתמודדים עם הרגשות, אזי הגוף מרגיש זאת ולעיתים זו הסיבה למחלות שונות. קיים חיבור בין מחלות לרגשות . הרגשות שלנו גורמים לסימפטומים פיזיולוגיים. חשוב לי לציין שהרגשות קשורים לדרך בה אנו מפרשים את מה שקורה לנו ולעיתים הם מוצאים את ביטויים דרך הגוף . כשהגוף מדבר ומופיעות מחלות, הן משפיעות על מצב הרוח ועלולות לגרום לפחדים, חששות ודאגות .

בעיות פסיכולוגיות רבות משתקפות בדרך בה אנו מרגישים את הגוף .

כאשר האיזון בין גוף לנפש מופר כתוצאה מרגשות קשים , שליליים , מהערכה עצמית נמוכה או סטרס, מופיעות מחלות פסיכוסומטיות שהן מחלות הנגרמות ע"י גורמים פסיכולוגיים .

הגוף צועק כאשר הרגשות שותקים .

הביטוי הפיזי של מחלה מסוימת מתפתח בצורה כזאת או אחרת תלוי באיזה מצב נפשי אנו נמצאים.

מושג חשוב שיש להתייחס אליו הוא אלקסיטימיה, המתאר קבוצה של מחלות פסיכוסומטיות בהן קיים קושי לזהות ולתת ביטוי לרגשות שלנו וכך להבין ולהגיב ביעילות גם מול הרגשות של אחרים .

במצבים בהם מרגישים רגש עם קונוטציה שלילית, הגוף מתכונן למלחמה או בריחה וכך גורם לשחרור הורמונים מסוג אדרנלין וקורטיזול המכינים אותנו להתמודדות מול קשיים . הורמונים אלו גורמים לשינויים בקצב הלב ולחץ הדם .

אם אנו מרגישים עצב , חרדה או סטרס למשך זמן ממושך, הם עלולים לגרום לתופעות שלהלן :

א) שנוי ברמות לחץ דם

ב) שנוי בתאבון ומשקל .

ג) בעיות עיכול .

ד) תשישות וחולשה .

המלצות להתמודדות :

1) לקחת זמן בכדי להתבונן ולהבין את רגשותינו ותגובות הגוף להם.

2) לתרגל נשימות עמוקות אשר עוזרות להרפיה .

3) מדיטציה אשר מאפשרת שחרור וריכוז בהווה וסילוק מחשבות זדון .

4) פעילות גופנית המשחררת הורמון מסוג אנדורפין אשר משפר את ההרגשה .

לסיכום :

הגוף הוא כמו ספר. כל פרק מספר סיפור וגם שולח מסרים שונים . השאלה היא האם אנו יודעים להקשיב למסרים אלו. זאת שאלה שיש לשאול את עצמנו, במיוחד כאשר יודעים שקיימות בעיות פסיכולוגיות . אם נהיה מסוגלים לשנות דפוסים מסוימים ולנהל ולבטא את הרגשות שלנו, הגוף לא יצטרך לאותת דרך מחלות .

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ילדים מנתקים קשר עם הוריהם- למה זה קורה? מה אפשר לעשות?

אשר שומעים שילדים נתקו קשר עם ההורים, עולה מיד השאלה למה זה קורה ? מניסיוני אין תשובה חד משמעית לכך. יתכן שהדבר נובע מקונפליקטים שלא עובדו או מהתעללות או מתפיסות עולם ואידאולוגיות שונות וכן יתכן שהיה

חלומות בזמן מלחמה

"נכנסתי לסופר לקניות בגלל שמועות שלמחרת  יהיה מסוכן להסתובב. בסופר היו חסרים פריטים רבים ואת אמרת לי ( אני המטפלת ) לנסות לרדת למרתף  ושם יתכן ותמצאי את כל מה שהיה חסר. היה חושך ומפחיד אבל מצאתי שם מס

תשישות רגשית- מהי ואיך מתמודדים איתה?

בימים קשים כמו אלו שאנו חווים היום ומאז 7 אוקטובר, אנשים מרגישים תחושת תשישות אשר נראית כתחושה של תשישות לאומית . ברצוני להגדיר מה זאת תשישות , מה הסימפטומים ודרכי ההתמודדות . תשישות רגשית הינה תחושה

bottom of page