top of page
חיפוש

זוגיות - תקשורת זוגית

תקשורת זוגית מהווה את הבסיס לכל זוגיות תקינה ובריאה ויכולה לסייע להפוך את הזוגיות ליעילה יותר. מהם המכשולים עליהם ניתן להתגבר באמצעות לימוד שיטות תקשורת זוגית יעילות יותר?

  1. אי הבנות - זוגות שאינם מתקשרים זה עם זה בצורה תקינה חוזרים שוב ושוב לאותם פתרונות שכבר התבררו בעבר כלא מוצלחים. הדבר נובע מחוסר היכולת להבין את בן הזוג. לעיתים אחד מבני הזוג חש כי הוא מסביר את עצמו שוב ושוב ללא הועיל וכי בן הזוג השני פשוט לא מקשיב או לא מבין. הדבר נובע לעיתים מהיותנו לא ברורים אחד לשני. לעיתים אנו בטוחים כי נקודה מסוימת בטיעון שלנו הינה כה בסיסית עד כי אין צורך להסביר אותה. בקשו מבן הזוג רשות להסביר את הסוגיה פעם נוספת אלא שהפעם הציגו את הטיעון בפירוט רב ווודאו שכל אחת מהנקודות של הטיעון מובנות. לאחר מכן תנו לבן הזוג את הבמה להסביר מדוע לא השתכנע בצדקת הטיעון שלכם – ייתכן כי תופתעו מתשובתו.

  2. חוסר הסכמה – ישנם נושאים עליהם לעולם לא נסכים. קחו בחשבון כי ישנם נושאים לגביהם לא תיתכן הסכמה מלאה של בני הזוג. חשוב לקבל ולבטא זאת בצורה ברורה. לעיתים חוסר הסכמה מצד האחר מעורר בנו תסכול רב ואנו מרגישים כי אנו חייבים להשיג תמימות דעים בסוגיה הנידונה. היכולת לקבל שדעתו של האחר שונה ואינה תמיד גמישה היא למעשה חלק מהכבוד שלנו כלפיו והכרחי ללמוד לקבל אותה.

  3. התמקדו בעיקר – כאשר אתם מציגים טיעון כלשהו הקפידו לנפות ממנו פרטים לא הכרחיים אשר ממסכים את המסר העיקרי שלכם ויוצרים בלבול וקוצר רוח אצל בן הזוג המקשיב לכם. לאחר מכן אפשרו לו את הבמה כדי להגיב. כאשר אתם מדברים במשך זמן רב ולא נותנים לאחר לדבר ישנה הרגשה מצידו של מונולוג ולא דיאלוג. שימו את עצמכם בנעליו של בן הזוג ונסו להרגיש את מה שהוא מרגיש.

קבלה ללא תנאי – מדי פעם יש צורך לקבל את רצונותיו וגחמותיו של בן הזוג גם ללא ההסכמה עימם. כאשר בן זוגנו רוצה משהו מאיתנו אשר אנו סבורים כי אינו חיוני ולמעשה.

תקשורת זוגית טובה עוזרת לשחרר אנרגיה חסומה, יוצרת ביטחון רגשי ואינטימיות.

תקשורת זוגית תקינה מאפשרת חיוניות, נותנת תקווה יוצרת השראה  ומונעת תגובות הורסות. 

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ילדים מנתקים קשר עם הוריהם- למה זה קורה? מה אפשר לעשות?

אשר שומעים שילדים נתקו קשר עם ההורים, עולה מיד השאלה למה זה קורה ? מניסיוני אין תשובה חד משמעית לכך. יתכן שהדבר נובע מקונפליקטים שלא עובדו או מהתעללות או מתפיסות עולם ואידאולוגיות שונות וכן יתכן שהיה

חלומות בזמן מלחמה

"נכנסתי לסופר לקניות בגלל שמועות שלמחרת  יהיה מסוכן להסתובב. בסופר היו חסרים פריטים רבים ואת אמרת לי ( אני המטפלת ) לנסות לרדת למרתף  ושם יתכן ותמצאי את כל מה שהיה חסר. היה חושך ומפחיד אבל מצאתי שם מס

תשישות רגשית- מהי ואיך מתמודדים איתה?

בימים קשים כמו אלו שאנו חווים היום ומאז 7 אוקטובר, אנשים מרגישים תחושת תשישות אשר נראית כתחושה של תשישות לאומית . ברצוני להגדיר מה זאת תשישות , מה הסימפטומים ודרכי ההתמודדות . תשישות רגשית הינה תחושה

bottom of page