top of page
חיפוש

ילדים מנתקים קשר עם הוריהם- למה זה קורה? מה אפשר לעשות?

אשר שומעים שילדים נתקו קשר עם ההורים, עולה מיד השאלה למה זה קורה ? מניסיוני אין תשובה חד משמעית לכך. יתכן שהדבר נובע מקונפליקטים שלא עובדו או מהתעללות או מתפיסות עולם ואידאולוגיות שונות וכן יתכן שהיה קיים חוסר בתקשורת רגשית .

הקשר הרגשי בין הורים לילדים הוא החשוב ביותר בחיי האדם. יחד עם זאת, קיימים מקרים שהילדים מחליטים לנתק קשר. זהו מצב מצער לשני הצדדים ומשפיע רבות על הבריאות הנפשית של המשפחה .

עלי לציין שלעיתים הילדים בעצמם לא מבינים את סיבות המעשה . אין נתונים סטטיסטיים עד כמה זה נפוץ אבל ברור שזאת תופעה הולכת וגדלה ורבים מגיעים לקליניקה לקבל יעוץ וכתוצאה מכך אני יכולה לקבוע שברוב המקרים , ומבלי קשר לנסיבות , ניתוק קשר בין הורים לילדיהם גורם לתופעות שליליות לשני הצדדים . הילדים יכולים לחוות רגשי אשמה , חרטה , עצב וההורים מרגישים נטישה , תסכול ולפעמים אחריות על המעשה .

באופן מעשי ניתוק מתחיל כאשר הבן או הבת מפסיקים לדבר עם הוריהם .

מה אפשר לעשות? אלו ההמלצות שלי :

1) לנסות להבין את מקור הכעסים. יש לזכור כי הבנת הכעסים זה לא אומר הסכמה אלא לכבד את זכותו של כל אדם להרגיש ולבטא רגשותיו .

2) כאשר ידועה סיבת הכעס, צריך לשקול לבטא את עמדתך , לתת הסבר ואפילו אם יש צורך להתנצל .

3) לעולם לא להפסיק לתקשר עם הילדים. המשיכו לפנות אליהם ולנסות לתקשר ולשוחח, גם אם אתם מנתקלים בסירוב שוב ושוב.

4) כבדו את עמדות הילדים אפילו אם הן הפוכות משלכם .

5) אפשר להתווכח וגם לריב אבל יש להשתדל שלא ליפול לתהום המובילה לניתוק אלא ללמוד לחיות בתוך אי הסכמות הדדיות .

לסיכום :

חשוב לציין שניתוק ילדים מהוריהם הוא בדרך כלל לא הפתרון הרצוי. יש לנסות כל דרך להתקרבות ובמידת הצורך להיעזר בגורם מקצועי מוסמך שיסייע להבין את המצב ולמצוא פתרונות המעודדים קירבה וקשר .

מבל אפרת

פסיכותרפיה. טיפול זוגי

052-2529515


פוסטים אחרונים

הצג הכול

חלומות בזמן מלחמה

"נכנסתי לסופר לקניות בגלל שמועות שלמחרת  יהיה מסוכן להסתובב. בסופר היו חסרים פריטים רבים ואת אמרת לי ( אני המטפלת ) לנסות לרדת למרתף  ושם יתכן ותמצאי את כל מה שהיה חסר. היה חושך ומפחיד אבל מצאתי שם מס

תשישות רגשית- מהי ואיך מתמודדים איתה?

בימים קשים כמו אלו שאנו חווים היום ומאז 7 אוקטובר, אנשים מרגישים תחושת תשישות אשר נראית כתחושה של תשישות לאומית . ברצוני להגדיר מה זאת תשישות , מה הסימפטומים ודרכי ההתמודדות . תשישות רגשית הינה תחושה

הגוף בוכה כאשר הלב לא

כשאנחנו לא מבטאים או לא מתמודדים עם הרגשות, אזי הגוף מרגיש זאת ולעיתים זו הסיבה למחלות שונות. קיים חיבור בין מחלות לרגשות . הרגשות שלנו גורמים לסימפטומים פיזיולוגיים. חשוב לי לציין שהרגשות קשורים לדר

bottom of page