top of page
חיפוש

על בגידות, הורמונים ופיוס


האם ידעתם שיש לבגידה גם הסבר נאורולוגי המשפיע על נשים וגברים כאחד . במחקר שנערך באוניברסיטת מישיגן נמצא כי רמות גבוהות מהנורמה של ההורמון " טסטוסטרון " מגבירות את הרצון לחפש שותפים מיניים נוספים.

ללא ספק ממצא כזה יכול להיות תירוץ נהדר לבגידה ! האמנם?!

בהתייחסות רצינית לנושא חשוב לציין שלהיות נבגד זאת חוויה טראומטית ומכאיבה מאין כמוה אשר פוגעת בתחושה של ערך עצמי והנבגד נותר עם לב שבור . אובדן האמון באדם הקרוב ביותר גורם לריסוק עצמי ולתחושה שהכול קורס . הסטרס הרגשי של הנבגד עשוי לגרום לשרשרת תגובות פסיכולוגיות כגון פרצי זעם , דיכאון , חרדה אבל לא רק. קיימת גם השפעה חזקה על הבריאות הפיזית . כך מדווחים במחקר שפורסם ב : JOURNAL OF SOCIAL AND PERSONAL RELATIONSHIP , שם מציינים שגם האדם הבוגד עלול לסבול מסטרס רגשי ופסיכולוגי כנראה כתוצאה מרגשי אשמה וצער על הכאב שגרם .

שאלת מיליון הדולר הינה האם אפשר לשקם את היחסים אחרי בגידה?

לפי הניסיון שלי בקליניקה התשובה הינה חיובית . ברור ששני בני הזוג חייבים לרצות זאת ולהתמסר למשימה בכדי להשקיע בשיקום הקשר תוך הבנה של הסיבות שגרמו לבגידה .

אסתר פרל, פסיכולוגית ומטפלת זוגית כתבה בספרה " סיפור מהצד " שרומן מחוץ לנישואין אינו סוף העולם אבל היא לא הייתה ממליצה לאף אחד לבגוד . היא מציינת כי הבגידה אומרת הרבה על נישואין כמוסד . יש אנשים רבים אשר מתייחסים לרומן כאל טראומה אשר אין ממנה דרך חזרה , ואומנם קיימים רומנים אשר ממיתים מכה קטלנית על הזוגיות , אבל קיימים גם אחרים אשר בכוחם לחולל שנוי אשר גם כך היה נחוץ ביותר .

מניסיוני המקצועי, יש תקווה לאחר בגידה וניתן לרפא את הקשר הזוגי ואף להשתמש בבגידה כהזדמנות לעשות שינוי חיובי בזוגיות. המטרה הינה להתחיל פרק חדש נקי מהאשמות, ביקורת ושיפוטיות.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ילדים מנתקים קשר עם הוריהם- למה זה קורה? מה אפשר לעשות?

אשר שומעים שילדים נתקו קשר עם ההורים, עולה מיד השאלה למה זה קורה ? מניסיוני אין תשובה חד משמעית לכך. יתכן שהדבר נובע מקונפליקטים שלא עובדו או מהתעללות או מתפיסות עולם ואידאולוגיות שונות וכן יתכן שהיה

חלומות בזמן מלחמה

"נכנסתי לסופר לקניות בגלל שמועות שלמחרת  יהיה מסוכן להסתובב. בסופר היו חסרים פריטים רבים ואת אמרת לי ( אני המטפלת ) לנסות לרדת למרתף  ושם יתכן ותמצאי את כל מה שהיה חסר. היה חושך ומפחיד אבל מצאתי שם מס

תשישות רגשית- מהי ואיך מתמודדים איתה?

בימים קשים כמו אלו שאנו חווים היום ומאז 7 אוקטובר, אנשים מרגישים תחושת תשישות אשר נראית כתחושה של תשישות לאומית . ברצוני להגדיר מה זאת תשישות , מה הסימפטומים ודרכי ההתמודדות . תשישות רגשית הינה תחושה

bottom of page